torstai 5. joulukuuta 2013

5. Luukku

5. Päivän postaus on tarina postaus.

-Joulupäivä-
Tänään on jouluaatto. Juoksen juuri tallille nopeammin kuin koskaan. Kello on vasta seitsemän aamulla, mutta minulla on kova kiire. Olen menossa toivottamaan hevosille hyvää joulua. Päivästä tulee kaunis. Aurinko ei vielä ole noussut ja edellisenä yönä satanut lumi on vielä aivan koskematon. Juoksen innoissani tallin ovesta sisään ja huudan:
- Hyvää huomenta rakkaat hevoset!
Vien hevoset yksi kerralla ulos pihalle ja koristelen tallin oikein hienoksi. Jokaiselle hevoselle omat joulupiparit joissa lukee niiden nimi ja punaista sekä kultaista, vihreää ja hopeaa nauhaa kaikkialle. Puolen tunnin päästä talli on todella upea! Nyt minun täytyy mennä kotiin koska käymme kirkossa ja rupeamme juhlimaan. Juksen pellon yli kotiin ja menen huoneeseeni. Käyn nopeasti suihkussa ja vaihdan vaatteet. 
Päivällä käymme kirkossa. Minua se ei niin paljon kiinnostaisi sillä olisin mielummin tallilla mutta kaikki muut lähtivät joten minunkin piti mennä. Illemmalla söimme. Ruokaa oli paljon ja se oli täyddellistä. Kaikkea oli riittävän paljon. Aikuiset jäivät vielä syömään kun me pikkusiskoni kanssa otimme jo jälkiruoan esille. Kun kaikki olivat lopettaneet pää ruoan söimme jälkiruokaa. Loppuillasta jaimme lahjat minä sain kaikkea hevosiin liittyvää. Mm. Harjoja, satulan, suitset, satulahuopia, päitset ja kaikkea muutakin. Lopuksi äiti ja isä pyysivät minut pistämään silmäni kiinni. Minun piti luvata etten avaa niitä ennenkuin saan luvan. Menimme autoon ja ajoimme jonnekkin. Pihalle päästyäni minut talutettiin sisälle. Joku avasi oven ja sain luvan avata silmäni. Kun tajusin, mitä näin, olin pyörtyä. Karsinassa seisoi hevonen. Ovessa oli kyltti jossa luki: ''Snow Princes om. Maisa Tikka''. Minä omistin siis sen lumenvalkean tamman joka karsinassa seisoi ja siksi olin siis saanut niin paljon kaikkea hevoseen liittyvää! Loppuillan vietin tallilla Snowin kanssa. Jouluaatto oli täyddellinen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pidetään kommentit asiallisina! Positiivinen ja kehittävä palaute on aina tervetullutta! Kiitos! :)